(Założyłem oddzielny temat bo trochę tego jest ;p)
Chiuburi
"Strzepnięcie krwi", końcowy ruch przed schowaniem miecza do sai; ma na ogół działanie psychologiczne jako ruch wykonywany po pokonaniu przeciwnika.
Wymagania: Zanjustu
Datto
Wyjęcie miecza zza pasa; sprawnie wykonane Datto pozwala na szybki pierwszy atak, który jest na ogół najważniejszy w całej walce.
Wymagania: Zanjustu
Kaeshi
Ukośne cięcie z góry w dół pod kątem 35 do 40 stopni.
Wymagania: Zanjutsu
Kiri age
"Wschodzące cięcie" z dołu w górę pod kątem 35 do 40 stopni.
Wymagania: Zanjutsa
Nukitsuke
Cięcie wykonywane jedną ręką po jednej stronie ciała.
Wymagania: Zanjutsu
Shinchokugiri
Proste pionowe cięcie.
Wymagania: Zanjutsu
Tsuki
Standardowe pchnięcie.
Wymagania: Zanjutsu
Soimen uchi
Uderzenie z zamachem z nad głowy.
Wymagania: Zanjutsu
Yokomen uchi
Uderzenie z boku głowy.
Wymagania: Zanjutsu
Kasumi
"Zasłona", "mgła", czyli wysoki poziomy blok nad głową.
Wymagania: Zanjustu
Maki uchi
Zablokowanie uderzenia nad głową podczas wycofywania się.
Wymagania: Zanjutsu
Kaeshi uchi
Blok chroniący bok ciała wykonywany podczas wycofywania się.
Wymagania: Zanjustu
Chudan Gamae
Średnia pozycja, w której czubek ostrza znajduje się na wysokości szyi przeciwnika; idealne wyjście zarówno do szybkich jak i silnych ataków.
Wymagania Zanjutsu
Gedan Gamae
Niska pozycja, w której czubek ostrza znajduje się na wysokości kolan przeciwnika; idealne wyjście do szybkich przerywanych ataków.
Wymagania Zanjutsu
Jodan Gamae
Wysoka pozycja w której miecz znajduje się nad głową; idealne wyjście do silnych szerokich ataków.
Wymagania: Zanjutsu
Hasso Gamae
Wysoka pozycja podobna do Jodan Gamae; miecz znajduje się z boku głowy pozwalając na pełne ruchy w bliższym zwarciu.
Wymagania: Zanjutsu
Waki Gamae
Pozycja obronna w której miecz znajduje się z boku ciała i jest lekko cofnięty; idealne wyjście do wszelkiego typu uników i kontr.
Wymagania: Zanjutsu
Seiga Gamae
Średnia pozycja podobna do Chudan Gamae; miecz trzymany jest ukośnie zwiększając efektywność ataku; postawa nieoceniona w Makuri.
Wymagania: Zanjutsu
Dai Jodan Gamae
Wysoka pozycja w której miecz jest trzymany pionowo nad głową; pozycja wyjściowa do najsilniejszych ataków, często z wyskoku o dużym zamachu i zasięgu.
Wymagania: Zanjutsu
1 Układ Ryusui
Typowo ofensywna kombinacja zaczynająca się od Soimen uchi z Jodan Gamae, która następnie przechodzi w powtarzalną serię Makuri 3 Tsubamegaeshi najczęściej Kaeshi zakończone Kiri age i następującym atakiem finalnym Yokomen uchi w Seiga Gamae.
Wymagania: Kendo
2 Układ Ryusui
Kombinacja szybkiej kontry zaczynająca się od Maki otoshi w Waki Gamae, po czym przechodzi do powtarzalnej serii Kiri age - Nukitsuke - Kaeshi w Gedan Gamae, kończąc się jednym Tsuki w Chudan Gamae.
Wymagania:Kendo
3 Układ Ryusui
Kombinacja obronna rozpoczynają się od Maki osae w Gedan Gamae, po czym przechodzi do serii Maki uchi i Kaeshi uchi, w kolejnej fazie składa się z Uke Nagashi, zakończając całość Maki otoshi wykończonym Soimen uchi przechodząc w tym ruchu z Gedan Gamae przez Chudan Gamae po Dai Jodan Gamae.
Wymagania:Kendo
Maki osae
"Kontrola osłony", czyli blokowanie uderzenia ruchomym ostrzem, będące idealnym wyjściem do kontry
Wymagania: Kendo
Maki otoshi
"Opadanie zasłony", czyli blok połączony z wycofaniem o pół kroku, podczas którego następuje kontra.
Wymagania: Kendo
Uke Nagashi
Przyjęcie ciosu z jednoczesnym unikiem jest idealne do obrony przed atakami o niejasnej naturze (jednocześnie silnymi i szybkimi) lub o nieznanej; pozwala na skuteczniejszą obronę niezależnie od typu ataku przeciwnika.
Wymagania: Kendo
Makuri
Płynne przechodzenie jednego cięcia w następne bez wycofywania się z linii ataku.
Wymagania: Kendo
Tsubamegaeshi
"Cięcie wróbla", czyli cięcie wykonywane składające się z cięcia właściwego i powrotnego.
Wymagania: Kendo
W ciągu jednego tygodnia można opanować max dwa ataki. Każdy użytkownik który posiada Zanjutsu może dopisać sobie 5 ataków!
Offline